
Un site creat de câţiva timişoreni îşi propune să întrerupă cercul vicios „nu mă angajează nimeni pentru că nu am experienţă, nu am experienţă pentru că nu mă angajează nimeni”. JuniorJobs.ro se adresează doar tinerilor sub 22 de ani.
Discrepanţa dintre cerinţele companiilor şi calificarea tinerilor care
ies de pe băncile şcolilor se vede şi cu ochiul liber, iar vina o poartă
în primul rând sistemul de învăţământ, care oferă un volum mare de
informaţii tinerilor receptivi, dar nu îi învaţă cum să se folosească de
aceste informaţii. Site-ul juniorjobs.ro se adresează atât tinerilor,
cât şi companiilor care caută angajaţi în rândul începătorilor.
Proiectul
timişorean nu-şi propune să concureze cu marile portaluri de recrutare,
ci să ofere un sprijin pentru tineri. „Vrem să-i ţinem la curent în
permanenţă, să aducem toate noutăţile în materie de cerinţe actuale ale
pieţei muncii, modalităţi prin care ei îşi pot face mai bine cunoscute
competenţele şi dorinţele. Mulţi dintre ei s-au oferit voluntar să
participe cumva la tot proiectul acesta, ceea ce e foarte important.
Avem semnale pozitive din toată ţara, din Bucureşti, Iaşi, Braşov, Târgu
Mureş, dar şi din localităţi mai mici. În momentul de faţă sunt sute de
profiluri de tineri înscrişi pe site, şi zeci de companii mari”, a spus
Camelia Moţ.
Una dintre persoanele implicate în crearea site-ului este Camelia Moţ, o
profesoară de liceu cunoscută în Timişoara pentru proiectele
extra-şcolare în care şi-a implicat elevii. Începând cu 2005, dascălul a
avut rezultate în programele Junior Achievement, cu elevii de la liceul
unde preda, şi a reuşit să mobilizeze sute, apoi mii de elevi şi sute
de companii pentru evenimentul Job Shadow Day. Acest proiect, care
permite tinerilor să petreacă o zi în „umbra” unui profesionist, pentru a
vedea cum lucrează, este „răsadul” din care a apărut ideea
JuniorJobs.ro.
„Având această experienţă acumulată de-alungul timpului, şi cu ajutorul
fiului meu, Octavian, care are o agenţie de marketing şi advertising,
am făcut un brain-storming, să vedem ce putem face în acest sens. Aşa a
apărut ideea cestui site, o platformă de întâlnire între copii aceştia
faini din liceu sau facultate şi companii şi firme”, a spus Camelia Moţ.
Nu doar locuri de muncă
Platforma, care va deveni un site cu adevărat complex la începutul lui
2013, îşi propune să nu fie doar un portal de locuri de muncă. „Vom crea
oportunităţi în funcţie de disponibilitatea celor din firme şi de
disponibilitatea firmelor. Vom face evenimente, internship-uri în care
ei să se cunoască mai bine, să-şi împărtăşească părerile, să fie mai
aproape şi, până la urmă, companiile să-i ia sub aripa lor sub forma pe
care şi-o doresc, fie că e internship sau „shadowing” de câteva zile, de
o lună. Să-i educe pentru a deveni posibili viitori angajaţi”, a
explicat dascălul timişorean.

Înscriere gratuită
Întreprinzătoarea profesoară a explicat şi motivul alegerii limitei de
22 de ani. „Sunt mulţi copii şi sub vârsta de 16 ani şi nu avem nimic
împotrivă, dacă există dorinţa de a-i primi din partea firmelor, de ce
nu. Nu vrem să mergem peste 22 de ani, pentru că acolo e un fel de prag,
deja eşti mai clarificat. Nu neapărat în totalitate, dar ai ales deja o
direcţie. Nu ne adresăm doar elitelor, vrem să apară acolo totul,
începând de la meserii de tâmplar, instalator, electrician, până la
profesii de top”, este de părere dascălul.
Întemeietorii site-ului nu se gândesc la profit, chiar dacă
întreţinerea acestuia presupune costuri care vor creşte dacă proiectul
va căpăta amploare. „Platforma a fost lansată în octombrie, lumea se
poate înscrie la fel ca pe un site de joburi, iar din luna ianuarie vor
putea interacţiona direct. Înscrierea, pentru ambele părţi, este
gratuită. Noi nu ne-am propus să facem o afacere din asta, nu ne-am
gândit întâi la profit. Octavian a spus o chestie foarte faină, că
acesta este proiectul nostru de suflet”, a mai spus Camelia Moţ.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu