Pe motiv că în pasajele rutiere și în zonele pietonale
bucureștene este nevoie de mai multă siguranță, Administrația
Străzilor, instituție subordonată edilului-șef al Capitalei, Sorin
Oprescu, vrea să investească alte 4,5 milioane de euro. În pasajele
rutiere din Capitală, Administrația Străzilor a „îngropat” zeci de
milioane de euro în ultimii opt ani.
Lucrările
ar urma să fie făcute în baza unui acord cadru încheiat pentru doi ani,
potrivit documentației de atribuire a contractului. Cert este că banii
din visteria Administrației conduse de Alina Roman se vor duce pe
lucrări de instalare de sisteme de iluminare și de semnalizare.
Anunțul a fost lansat pe site-ul public de licitații, numai că documentele pe baza cărora firmele ar putea să se prezinte la licitație nu pot fi acesate, acestea fiind parolate. Cert este că acordul cadru va avea lo valoare minimă de 2,573,929. de leiără TVA și de maximum 20,591,437.00 de lei.
Pasajele rutiere înghit anual milioane de euro
Primăria „păstorită” de Sorin Oprescu a cheltuit în ultimii doi ani, 5,2 milioane de euro pentru întreţinerea pasajelor abia reabilitate. La un simplu calcul, se poate constat că nu mai puţin de 7.000 de euro pe zi a alocat Administrația Străzilor pentru întreţinerea a patru pasaje rutiere proaspăt reabilitate: Victoriei, Unirii, Obor şi Mărăşeşti.
Investiţia totală de 5,2 milioane de euro- considerată „exorbitantă” de specialişti în construcţii consultaţi de EVZ – a fost motivată în 2010 de șefa Administraţiei Străzilor, Alina Roman, prin faptul că pasajele - şi aşa „agresate de poluare” - sunt avariate frecvent de şoferi neatenţi, care, din noiembrie şi până acum, au distrus deja de 19 ori o parte din plăcile de granit cu care au fost placaţi pereţii construcţiilor.
Contracte subsecvente de peste 2.000.000 de euro
Concret, firma câştigătoare, în baza unui contractcadru, minimum 822.500 de euro şi maximum 2,35 milioane de euro „pentru întreţinerea multianuală a celor patru pasaje rutiere, a reparat finisajele deteriorate în urma accidentelor şi pentru men ţinerea în permanenţă a aspectului arhitectonic al pasajelor”.
„Conform legii, atât în România, cât şi în celelalte ţări, orice construcţie trebuie să fie supusă urmăririi în timpul exploatării. Pasajele sunt supuse agresivităţii noxelor, prafului etc. Întreţinerea lor este obligatorie pentru menţinerea lor în parametri care co respund legii privind sănătatea populaţiei, siguranţa în exploatare, stabilitate şi hidroizolaţie”, a justificat investiţia, acum doi ani, directorul Alina Roman.
„Nu contractul-cadru ar fi neapărat problema, ci contractele subsecvente şi modul în care este formulată oferta. Investiţia totală mi se pare exorbitantă şi, totuşi, greu de justificat”, o contrazice unul dintre constructorii consultaţi de EVZ.
Pasaje refăcute cu zeci de milioane de euro
Finalizată anul trecut, reabilitarea pasajelor Unirii şi Victoriei a costat municipalitatea peste patru milioane de euro.
• Astfel, potrivit documentelor Primăriei Capitalei, în refacerea Pasajului Unirii, care a presupus, printre altele, placarea cu granit a pereţilor, s-au investit 1,42 milioane de euro, în timp ce Pasajul Victoriei a înghiţit 2,8 milioane de euro.
• De departe, cel mai mult - 14 milioane de euro - s-a cheltuit, în 2008, în perioada mandatului lui Adriean Videanu, pentru refacerea Pasajului Obor, în timp ce pentru înfrumuseţarea, în 2007, a Pasajului Mărăşeşti, s-au plătit peste 700.000 de euro.
Primăria „păstorită” de Sorin Oprescu a cheltuit în ultimii doi ani, 5,2 milioane de euro pentru întreţinerea pasajelor abia reabilitate. La un simplu calcul, se poate constat că nu mai puţin de 7.000 de euro pe zi a alocat Administrația Străzilor pentru întreţinerea a patru pasaje rutiere proaspăt reabilitate: Victoriei, Unirii, Obor şi Mărăşeşti.
Investiţia totală de 5,2 milioane de euro- considerată „exorbitantă” de specialişti în construcţii consultaţi de EVZ – a fost motivată în 2010 de șefa Administraţiei Străzilor, Alina Roman, prin faptul că pasajele - şi aşa „agresate de poluare” - sunt avariate frecvent de şoferi neatenţi, care, din noiembrie şi până acum, au distrus deja de 19 ori o parte din plăcile de granit cu care au fost placaţi pereţii construcţiilor.
Contracte subsecvente de peste 2.000.000 de euro
Concret, firma câştigătoare, în baza unui contractcadru, minimum 822.500 de euro şi maximum 2,35 milioane de euro „pentru întreţinerea multianuală a celor patru pasaje rutiere, a reparat finisajele deteriorate în urma accidentelor şi pentru men ţinerea în permanenţă a aspectului arhitectonic al pasajelor”.
„Conform legii, atât în România, cât şi în celelalte ţări, orice construcţie trebuie să fie supusă urmăririi în timpul exploatării. Pasajele sunt supuse agresivităţii noxelor, prafului etc. Întreţinerea lor este obligatorie pentru menţinerea lor în parametri care co respund legii privind sănătatea populaţiei, siguranţa în exploatare, stabilitate şi hidroizolaţie”, a justificat investiţia, acum doi ani, directorul Alina Roman.
„Nu contractul-cadru ar fi neapărat problema, ci contractele subsecvente şi modul în care este formulată oferta. Investiţia totală mi se pare exorbitantă şi, totuşi, greu de justificat”, o contrazice unul dintre constructorii consultaţi de EVZ.
Pasaje refăcute cu zeci de milioane de euro
Finalizată anul trecut, reabilitarea pasajelor Unirii şi Victoriei a costat municipalitatea peste patru milioane de euro.
• Astfel, potrivit documentelor Primăriei Capitalei, în refacerea Pasajului Unirii, care a presupus, printre altele, placarea cu granit a pereţilor, s-au investit 1,42 milioane de euro, în timp ce Pasajul Victoriei a înghiţit 2,8 milioane de euro.
• De departe, cel mai mult - 14 milioane de euro - s-a cheltuit, în 2008, în perioada mandatului lui Adriean Videanu, pentru refacerea Pasajului Obor, în timp ce pentru înfrumuseţarea, în 2007, a Pasajului Mărăşeşti, s-au plătit peste 700.000 de euro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu